fredag 25 mars 2011

Drömde om en Odi - men åh ni ...

Jag drömde att jag hade skaffat mig en hund. Den var mellanstor, ljus i pälsen och hade en lång hals...
Nu när jag tänker efter så såg den ut ungefär som katten Gustafs "hundkompis" Odi.
Bild från annki
Förstår verkligen inte varför jag köpte den. Speciellt eftersom jag ofta var rädd för den ... 
Man kan då verkligen drömma konstigt!

Men det slår inte den drömmen jag hade för ett tag sen om ett annat impulsköp. Var på semester i Egypten eller nåt annat land däromkring och befann mig av någon anledning i en bilaffär. Gick fram till en splitter ny gråmetallic fin bil, pekade på den och sa "Den ska jag ha". Kostade motsvarande 250 000 svenska kronor... Sen när jag kom hem (undrar förresten hur jag fick hit bilen ända från Egypten) kom jag ju på att jag redan hade en bil... Och hur skulle jag ha råd att betala av på båda??? 
Som tur var löste det sig rätt bra (nja...) genom att jag kunde sälja den till en lokal bilfirma. Gick dock back några tusen.
Sen vaknade jag upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar