söndag 3 april 2011

Ko-nstigt?


Ko (Isla Fisher) på catwalk. Bilden hittade jag här!
Apropå det förra inlägget får jag erkänna att det uppenbarligen finns katter som låter sig tvingas in i diverse mer eller mindre förnedrande kostymer...
Människor då? Jo, en del människor gillar att klä ut sig. Jag är en av dom.
En del gör det på Catwalken. Varför heter det då egentligen Catwalk? Har det nåt med katter att göra?
Nej, nej, nej - det visar sig att ordet kommer från (håll i er!) de staketförsedda gångar som fanns på fartyg förr i tiden, där nötkreatur, "cattle", föstes mellan för och akter (klicka här så kommer du till min källa). 
Jag kommer då att tänka på Temple Grandin. Hon verkar ha förbättrat många kors liv . Hur? Jo - hon kan nämligen tänka som en ko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar